5.1 C
Warszawa
sobota, 20 kwietnia, 2024
Strona głównaPOLSKAGdański City Hub z pierwszą na rynku ładowarką dla hulajnóg elektrycznych Si

Gdański City Hub z pierwszą na rynku ładowarką dla hulajnóg elektrycznych Si

Dzień bez Samochodu to dobra okazja do tego, by zostawić auto i skorzystać z alternatywnych, zielonych rozwiązań. Aby to ułatwić, przy biurowcu Wave, zrealizowanym w Gdańsku przez Skanska, uruchomiona została ładowarka dla hulajnóg elektrycznych – Si. To pierwszy tego typu model na rynku. Urządzenie może zasilić na raz trzy pojazdy. Umożliwia też zaplanowanie i zarezerwowanie miejsca do ładowania, a dodatkowo posiada funkcje zabezpieczające przed kradzieżą. To rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo użytkowników hulajnóg elektrycznych. Co oferuje City Hub?

Wave Gdańsk, City Hub
Wave Gdańsk, City Hub, fot. materiały prasowe

City Hub to pierwszy w Trójmieście węzeł współdzielonej mobilności. Można w nim, w sezonie letnim m.in. wypożyczyć elektryczne skutery od Hop.City, hulajnogi z aplikacji Bolt czy samochody Traficar. Teraz do tych rozwiązań dołącza stacja do ładowania hulajnóg elektrycznych Si. Ich użytkownicy mogą dokonać rezerwacji urządzenia na określoną datę i godzinę, dzięki czemu mają pewność, że będzie ono wtedy dostępne. Ładowarka stworzona przez spółkę JedenŚlad (właściciela marki Hop.City), posiada również funkcję zabezpieczającą sprzęt przed kradzieżą. To pierwszy taki model, nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Jak to działa w City Hub?

Punkt ładowania
Punkt ładowania, fot. materiały prasowe

Aplikacja Si, dzięki której można korzystać ze stacji ładowania, jest niezwykle intuicyjna i prosta w użyciu. Aby z niej skorzystać, wystarczy zeskanować kod QR znajdujący się na ładowarce. Wygenerowany link przekieruje użytkownika do mobilnej strony aplikacji Si, która krok po kroku przeprowadzi przez cały proces. W pierwszym okresie koszt pełnego ładowania jest całkowicie darmowy, a jego średni czas trwania to ok. 3 godziny. Docelowo, płatności za ładowanie będzie można dokonywać na dwa sposoby – poprzez system PayU lub za pomocą BLIK.

– Stworzyliśmy ekosystem Si z myślą o wszystkich użytkownikach hulajnóg elektrycznych, którzy chcą łatwo, bezpiecznie i bezproblemowo ładować swoje pojazdy. W Hop.City od lat pracujemy nad infrastrukturą ładowania oraz jesteśmy nowoczesnym bankiem energii – tworzymy zarówno Bateriomaty, jak i stacje ładowania dla hulajnóg czy rowerów elektrycznych, m.in. pod budynkiem Wave w Gdańsku. Obecnie pracujemy nad systemem analitycznym oraz rozwiązaniem z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii na potrzeby automatów kurierskich. W naszej ocenie, aby urządzenie było skalowane i dostosowane właśnie pod potrzeby najemców czy zarządców nieruchomości, musi mieć różne formy i być udostępnione zarówno solo, jak i przy „urządzeniach”, które już teraz są dostępne na rynku.   – mówi Patrycja Ogrodnik, Brand Manager w spółce JedenŚlad, która jest właścicielem marki Si i Hop.City.

– Aplikacji nie trzeba pobierać – cały proces jest maksymalnie krótki i intuicyjny, oparty o kody QR i mobilną stronę internetową. Już teraz pracujemy nad rozbudową Si o kolejne funkcjonalności i rodzaje pojazdów – dodaje Patrycja Ogrodnik.

Ze względów bezpieczeństwa, hulajnóg nie powinno ładować się w domu a tym bardziej w biurze. Stacja Si jest więc idealnym rozwiązaniem dla fanów tych elektrycznych pojazdów.

Polacy coraz bardziej (mikro)mobilni

Według raportu Mobility as a Service 2020 wypożyczanie rowerów miejskich, hulajnóg, a także współdzielenie samochodu to najpopularniejsze wśród Polaków usługi MaaS[1]. Dzień bez Samochodu to świetna okazja, by kontynuować ten pozytywny trend i przerzucić się na bardziej ekologiczne środki transportu.

– City Hub wraz ze swoimi udogodnieniami został stworzony, po to by podróże – do i z pracy – były łatwiejsze i szybsze. Najnowsze urządzenie, ładowarka Si, to wygodne rozwiązanie i ułatwienie dla osób korzystających z hulajnóg elektrycznych, które w ostatnich latach stały się bardzo popularne – mówi Konrad Ziejewski, menadżer projektu w spółce biurowej Skanska, odpowiedzialny za inwestycję Wave. – Stworzyliśmy City Hub, aby wspierać zrównoważony transport i skupiliśmy się na wdrożeniu rozwiązań w projekcie Wave, które są zgodne z tym celem: 230 miejsc parkingowych dla rowerów, szatnie, prysznice i ogólnodostępna stacja napraw. Wszystko po to, by miłośnicy jednośladów czuli się bardziej komfortowo wybierając np. rower czy hulajnogę elektryczną jako środek transportu do pracy – dodaje Konrad Ziejewski.

Zrównoważony transport

Kwestie związane ze wspieraniem alternatywnego transportu i szerzej. Zrównoważonym rozwojem – to aspekty uwzględniane w strategii biznesowej i na każdym poziomie działalności Skanska. Szwedzki deweloper od lat oferuje w swoich biurowcach liczne udogodnienia dla rowerzystów, aby zachęcać pracowników do wyboru tej formy transportu. Miejsca parkingowe dla rowerów, stacje napraw, szatnie, prysznice czy oddzielne windy. To ukłon nie tylko w stronę miłośników dwóch kółek, ale i środowiska. W krakowskiej inwestycji Skanska – High5ive – stworzono nawiązujące do nazwy kompleksu Bike5ive, centrum rowerowe, które zostało udostępnione zarówno najemcom, jak i mieszkańcom Krakowa.

[1] [1] Raport „PANDEMIA A WSPÓŁDZIELONA MOBILNOŚĆ Stan i perspektywy polskiego rynku Mobility-as-a-Service w obliczu epidemii COVID-19”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Reklama -spot_img

Zobacz też

Skanska sprzedaje biurowiec Generation Park Z za 98 mln EUR

Skanska sprzedała biurowiec Generation Park Z w Warszawie do Deka Immobilien, jednego z wiodących europejskich funduszy zarządzających inwestycjami w sektorze nieruchomości. Jest to już...