4.2 C
Warszawa
środa, 25 listopada, 2020

Mindspace a COVID-19

Zorganizowanie profesjonalnej, bezpiecznej i zgodnej z przepisami przestrzeni do pracy w czasach pandemii wymaga nie tylko szczegółowej analizy obecnej sytuacji, ale i umiejętności szybkiej adaptacji do nowych warunków. Mindspace – globalny operator butikowych, elastycznych powierzchni biurowych, posiadający obecnie 31 lokalizacji w 16 miastach na całym świecie, może podzielić się swoim doświadczeniem w tym zakresie. Na rynkach takich jak Niemcy i Izrael, Mindspace odnotowuje, że aktualny popyt na jego powierzchnie jest jeszcze wyższy niż przed pandemią.

Mindspace
fot. materiały prasowe

Okazją do kolejnych podsumowań w tym temacie będzie wideokonferencja pt. „Wpływ koronawirusa na rynek powierzchni biurowych w Polsce – perspektywa brokera”, która odbędzie się już 30 lipca br. Wśród prelegentów znajdą się zarówno przedstawiciele Mindspace, jak i agencji doradczych JLL, CBRE, Colliers International oraz Cushman & Wakefield.

Koronawirus, a praca biurowa

Skutki pandemii COVID-19 zauważalne są na całym świecie. Koronawirus spowodował wiele zmian – między innymi w środowisku biurowym. Pomimo odkrycia, że praca w domu jest jak najbardziej możliwa, okazuje się, że jest ona wyzwaniem w różnych aspektach –  głównie ze względu na nasze potrzeby w zakresie kontaktów międzyludzkich. Inne czynniki wpływające na chęć pracy w biurze to: pobudzające kreatywność i efektywność otoczenie, łatwiejsza koncentracja i praca zespołowa.

Wzrastającą chęć powrotu do pracy w biurach potwierdza najnowsza ankieta Mindspace przeprowadzona w czerwcu br. wśród ponad 1100 członków operatora z siedmiu krajów. Jak wynika z badania, w Izraelu do swoich biur w Mindspace wróciło już 57% klientów, a kolejne 27% planowało powrót w ciągu następnych 4-8 tygodni. W Niemczech do Mindspace wróciło z kolei 33% respondentów, a kolejne 40% planowało tego dokonać w ciągu następnych 4-8 tygodni. Wyniki ankiety potwierdzają również, że w takim samym okresie do swojego biura chcieli wrócić członkowie polskiego oddziału Mindspace (42%), w którym w czerwcu przebywało 27% społeczności. Na rynkach silnie dotkniętych pandemią, takich jak Wielka Brytania, popyt rozwija się powoli, ale ma tendencję wzrostową. Co ciekawe, w Mindspace w Niemczech i Izraelu jest on jeszcze wyższy, niż przed pandemią.

Mindspace
fot. materiały prasowe

Sprawdzian dla wszystkich

– Ostatnie kilka miesięcy traktujemy jako czas sprawdzianu – trudny czas, w którym firmy często redefiniowały strategię swojej działalności i mimo wszystko starały się, aby być jak najbardziej efektywnymi zarówno pod względem świadczonych usług, jak i kwestii finansowych. Widzimy, że wiele firm w tym okresie zaczęło traktować elastyczne powierzchnie biurowe jako alternatywę dla tradycyjnego biura. Utwierdza nas to w przekonaniu, że w nadchodzących miesiącach na znaczeniu zyska wszystko to, co elastyczne – szczególnie miejsce pracy.

Już teraz obserwujemy, że działania związane z wyborem swojej siedziby, najemcy uzależniają nie tylko od własnej sytuacji finansowej, ale i stabilności oraz elastyczności wynajmowanego miejsca. Mindspace jest jednym z tych graczy na rynku biurowym, który potrafi niezwłocznie dopasować się do zachodzących zmian i sprostać oczekiwaniom swoich klientów „tu i teraz”. W każdej naszej lokalizacji oferujemy elastyczność zarówno pod kątem cen, jak i wynajmowanej powierzchni, co jest dziś bardzo pożądanym rozwiązaniem – powiedział Yotam Alroy, współzałożyciel i dyrektor ds. rozwoju biznesu Mindspace.

O tym, z jakimi innymi skutkami pandemii koronawirusa spotkał się sektor biurowy w Polsce i jakie są dalsze prognozy jego rozwoju, już wkrótce  – 30 lipca br. o godz. 10:00 – porozmawiają eksperci rynku nieruchomości na wydarzeniu organizowanym przez Mindspace. Spotkanie będzie miało charakter wideokonferencji i będzie otwarte dla wszystkich zainteresowanych. W wydarzeniu wezmą udział zarówno przedstawiciele Mindspace, jak i agencji doradczych JLL, CBRE, Colliers International oraz Cushman & Wakefield.

Serdecznie zachęcamy do uczestnictwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Reklama -

Zobacz też

Skanska sprzedaje biurowiec Generation Park Z za 98 mln EUR

Skanska sprzedała biurowiec Generation Park Z w Warszawie do Deka Immobilien, jednego z wiodących europejskich funduszy zarządzających inwestycjami w sektorze nieruchomości. Jest to już...