W 2020 roku wartość sprzedanych apartamentów Złotej 44 wzrosła o 45 proc. rok do roku. Średni metraż sprzedanych apartamentów wyniósł około 150 mkw. Wszystkie transakcje zostały bezpośrednio przeprowadzone przez doradców ds. nieruchomości w Biurze Sprzedaży Złota 44.
Złota 44. Duże apartamenty w cenie
W 2020 roku średni metraż wszystkich sprzedanych apartamentów w ZŁOTEJ 44 wyniósł aż 153 mkw. (dla porównania w 2019 roku średnia wyniosła 117 mkw). Ten trend utrzymał się w pierwszym kwartale 2021 i wszystko wskazuje na jego kontynuację w najbliższej przyszłości.
– W ofercie biura sprzedaży Złotej 44 pozostaje już tylko 9 proc apartamentów. To w większości duże powierzchnie, nawet niemal 300 – metrowe, oraz spektakularne penthouse’y. Takie apartamenty ze względu na wyjątkowe usytuowanie na najwyższych piętrach kosztują odpowiednio więcej, ale w naszej polityce cenowej nie dojdzie w najbliższym czasie do żadnych zmian. Nie przewidujemy obniżek”– mówi Clemens Lehr, Head of Europe AMSTAR – inwestora Złotej 44.
– Dziś doświadczamy sytuacji, w której kilkoro nabywców deklaruje chęć zakupu tego samego apartamentu. Popyt na przestrzenie luksusowe jest relatywnie duży, a rynek pierwotny kurczy się. Czas przygotowania inwestycji w segmencie luksusowym oraz czas budowy są zdecydowanie dłuższe niż w segmencie popularnym – mówi Michał Skotnicki, prezes zarządu Złota 44.
Dziś większym zainteresowaniem cieszą się duże apartamenty o wygodnych układach, które zapewniają każdemu członkowi rodziny indywidualną przestrzeń. Domy wypełniają rolę biura, zdalnej szkoły i miejsca do nauki. Duże apartamenty umożliwiają aranżację tak, aby każdy doświadczał komfortu w codziennych zadaniach.