3.2 C
Warszawa
sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaNEWSSkyliner II z mocnym fundamentem

Skyliner II z mocnym fundamentem

Skyliner II, siostrzany wieżowiec kompleksu biurowego w sercu stołecznej Woli należący do Karimpol Polska, ma już mocny fundament, co oznacza, że prace przy realizacji posadowienia obiektu właśnie dobiegły końca. Generalny wykonawca, firma Warbud SA, zabetonował ostatnią działkę roboczą płyty fundamentowej na głębokości 22 metrów. Prace przy konstrukcji podziemia wkraczają w kolejny etap. Najpierw budynek, którego posadowienie realizowano metodą podstropową, osiągnie stan zero, a zaraz potem ruszy budowa nadziemia.

Skyliner II z mocnym fundamentem
Skyliner II z mocnym fundamentem, fot. materiały prasowe

Skyliner II powstaje w wymagających warunkach gęstej zabudowy miejskiej. Wykorzystanie metody podstropowej pozwala na wykonanie płyt stropowych na gruncie. A następnie realizację robót ziemnych do poziomu kolejnych stropów, aż do osiągnięcia poziomu docelowego posadowienia. Stropy te oparte są na słupach tymczasowych i zakotwione w ścianie szczelinowej, którą rozpierają, zapewniając jej stateczność. Fundament budynku składa się z płyty o grubości wahającej się od 1,9 do 4,9 metra oraz 4.700 m3 niskoemisyjnej mieszanki betonowej. W znacznej mierze obciążenia od płyty przekazywane są na grunt za pomocą baret sięgających poziomu niemal -39 metrów względem rzędnej „0“ budowy. Przy budowie podziemia Skylinera II pracowało blisko 40 osób. To jest: zbrojaże, cieśle, specjaliści od izolacji płyty fundamentowej, a także operatorzy sprzętów podziemnych.

Doświadczenia z pierwszej wieży

– Skyliner II czerpie z doświadczeń zdobytych podczas budowy pierwszej wieży, dzięki czemu wprowadzone modyfikacje, jak te zastosowane w układzie baret czy stropów rozporowych, jeszcze lepiej odpowiadają na wyzwania związane z realizacją projektu w tej lokalizacji. Każdy etap tej budowy wymaga starannego planowania logistycznego, które obejmuje nie tylko dostawy, ale i odpowiednią organizację zaplecza oraz harmonogram pracy ekip budowlanych. Cieszymy się, że prace realizujemy zgodnie z planem – komentuje Szymon Zduńczyk, dyrektor zarządzający i członek zarządu w Karimpol Polska.

Z uwagi na sąsiedztwo intensywnie użytkowanego Ronda Daszyńskiego oraz obecność najemców pierwszej wieży Skyliner, jednym z wyzwań było zorganizowanie codziennych dostaw materiałów na teren budowy, które odbywają się przez ulicę Prostą.

Skyliner II. Wiele wyzwań przy budowie

– Realizacja Skylinera II wymaga wyjątkowych rozwiązań technicznych ze względu na położenie w otoczeniu istniejącej zabudowy, w tym innych wieżowców. Ograniczona przestrzeń placu budowy oraz bliskość budynków o wysokości nawet 195 metrów wymuszają zastosowanie żurawi wieżowych z uchylnym wysięgnikiem, które umożliwiają bezpieczne manewrowanie w tych warunkach. Jeden z nich zainstalowaliśmy na płycie fundamentowej, drugi na stropie parteru – mówi Marcin Hoyer, kierownik budowy z Warbud SA.

Prace skoncetrują się teraz na wznoszeniu konstrukcji poziomu „0”, stanowiącego podstawę dla dalszych etapów inwestycji. W kolejnej fazie powstanie wspólne podium o powierzchni 4.500 mkw. Połączy ono nową wieżę z pierwszym budynkiem kompleksu Skyliner. Następnie rozpoczną się prace przy budowie pięter powtarzalnych. Docelowo stworzą one 28-kondygnacyjną strukturę, zapewniając nowoczesną przestrzeń biurową w samym centrum Warszawy. Zakończenie budowy wysokiego na 130 metrów Skylinera II przewidywane jest na końcówkę 2026 roku.

Projekt architektoniczny Skylinera II powstał w pracowni APA Wojciechowski Architekci, natomiast zarządzanie projektem z ramienia inwestora nadzoruje firma Hill International. Zespół CBRE Poland odpowiada za komercjalizację drugiej wieży.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Reklama -spot_img

Zobacz też

Skanska sprzedaje biurowiec Generation Park Z za 98 mln EUR

Skanska sprzedała biurowiec Generation Park Z w Warszawie do Deka Immobilien, jednego z wiodących europejskich funduszy zarządzających inwestycjami w sektorze nieruchomości. Jest to już...