3.2 C
Warszawa
sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaRYNEK NIERUCHOMOŚCIPorsche zaparkowało w VIBE

Porsche zaparkowało w VIBE

Legendarna marka samochodów sportowych i luksusowych – Porsche – wybrała na swoją polską siedzibę VIBE. To biurowiec zrealizowany przez Ghelamco w biznesowym centrum Warszawy.

Biurowiec VIBE
Biurowiec VIBE, fot. materiały prasowe

Porsche rozszerza swoją obecność w Europie Środkowej i zakłada spółkę zależną w Polsce. Tym samym wydzielając działalność sprzedażową spod Volkswagen Group Polska. Porsche Polska sp. z o.o. rozpocznie działalność 1 stycznia 2025 roku i ulokuje swoje biuro w warszawskim biurowcu VIBE z portfolio Ghelamco. Zajmie w nim ósme piętro o powierzchni prawie 1000 mkw. z przynależącym do niego tarasem. A z niego rozciąga się widok na centrum Warszawy.

Porsche kolejnym najemcą 

Porsche to kolejna firma, która w ostatnim czasie wybrała VIBE na swoje biuro. Dzięki temu możemy już ogłosić, że budynek jest w 100% skomercjalizowany, i to zaledwie kilka dni po oddaniu go do użytkowania najemcom – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor zarządzający Ghelamco Poland. – Cieszymy się, że tak ikoniczna w świecie motoryzacji marka jak Porsche wybrała na swoją polską siedzibę biurowiec od Ghelamco. To, co nas łączy, to przywiązywanie ogromnej wagi do jakości, zrównoważonego rozwoju i wykorzystywania najnowszych technologii. Zawsze staramy się, aby nasze biura trafiały w gusta najbardziej wymagających najemców, przywiązujących szczególną wagę do ESG.

Zależało nam, by nasze nowe biuro znalazło się w miejscu, które podobnie jak marka Porsche zwraca szczególną uwagę na aspekty środowiskowe i poważnie podchodzi do kwestii zrównoważonego rozwoju. Cieszy nas, że będziemy pracować w wyznaczającym trendy obiekcie, który dzięki swojej wszechstronności może stanowić dla nas także przestrzeń eventową. Nasz zespół po przeprowadzce do Warszawy będzie liczniejszy niż dotąd i jestem przekonany, że nowe biuro zapewni nam wszystkim niezwykle komfortowe warunki pracy – mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający marki Porsche w Polsce.

W procesie wyboru nowego biura Porsche w Polsce doradzała firma CBRE Poland.

Centrum miasta przyciąga

W pierwszej połowie roku najczęściej wybieranym przez najemców biur regionem Warszawy było centrum miasta, w którym zrealizowano transakcje obejmujące 40 proc. całej wynajętej powierzchni w 2024 roku. Poszukując przestrzeni dla naszego klienta lokalizacja była istotnym elementem, jednak równie ważny był aspekt związany z jakością obiektu oraz wpływ jaki ma na środowisko. Decydując się na Vibe udało nam się pogodzić te dwie kwestie. Przestrzeń będzie służyć pracownikom jak i klientom i partnerom marki – mówi Paweł Dobrowolski, szef Działu Reprezentacji Najemców w CBRE.

Kultura organizacyjna marki Porsche jest jedyna w swoim rodzaju i pielęgnuje ją około 40 000 pracowników na całym świecie. Wkładają serce i duszę w urzeczywistnianie marzeń klientów i fanów, pomagając jednocześnie marce na drodze do pełnej sukcesów przyszłości. Porsche oferuje wyjątkowe przeżycia, jest przykładem sportowego charakteru i pasji. Jest to marka, która nieustannie patrząc w przyszłość, umiejętnie pielęgnuje tradycje pionierskiego ducha, pasji i śmiałości.

VIBE – w rytmie muzyki i ESG

Nazwa projektu – VIBE – to odwołanie do energicznego i wielkomiejskiego klimatu, który panować będzie w najnowszej inwestycji Ghelamco. Po raz pierwszy w Polsce, biurowiec otrzymał własną, specjalnie dla niego skomponowaną audiosferę. Nadaje mu ona niepowtarzalny charakter dostrający się do rytmu życia budynku. Do jej skomponowania zaproszony został znany polski kompozytor i producent Wojciech Urbański. Oprócz skomponowania muzycznego DNA, zaprojektował on również cały zestaw doświadczeń akustycznych, które będą towarzyszyć użytkownikom budynku.

Liczący 11 pięter VIBE dostarczył na rynek 15 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej, powstałej zgodnie z założeniami strategii ESG Ghelamco. Biurowiec zasilany jest w 100% czystą energią. Wykorzystuje także ultranowoczesny Building Energy Management System (BEMS), który pozwala na znaczące zmniejszenie jej zużycia. Zrównoważony charakter obiektu potwierdzą certyfikaty w systemach WELL, BREEAM, DGNB i Green Building Standard na najwyższym poziomie. Już teraz budynek może się poszczycić certyfikatami SmartScore i WiredScore z maksymalną oceną Platinum, co poświadcza jego najwyższe zaawansowanie technologiczne.

Podobnie jak inne projekty Ghelamco, VIBE zostanie zaopatrzony w autorski system Signal OS. Monitoruje on stan budynku i dzięki temu zapewnia optymalne środowisko pracy. Zamontowanie rozwiązań antypandemicznych, takich jak wirusobójcze lampy UV w windach i systemach wentylacji, pozwoli jeszcze lepiej zadbać o zdrowie i komfort użytkowników.

Chcąc zachęcić najemców do ekologicznych środków transportu, VIBE zapewnia bogatą infrastrukturę dla rowerzystów (m.in. szafki, prysznice, parking rowerowy, samoobsługowa stacja naprawy). A także ładowarki dla elektrycznych samochodów i jednośladów. Korzystaniu ze środków transportu publicznego sprzyja znakomita lokalizacja budynku. To jest: przy stacji metra rondo Daszyńskiego, przystankach tramwajowych, a także kolejowych: Warszawa Główna i Warszawa Ochota.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Reklama -spot_img

Zobacz też

Skanska sprzedaje biurowiec Generation Park Z za 98 mln EUR

Skanska sprzedała biurowiec Generation Park Z w Warszawie do Deka Immobilien, jednego z wiodących europejskich funduszy zarządzających inwestycjami w sektorze nieruchomości. Jest to już...