Wkrótce przystąpi się do rozbiórki wieżowca Ilmet, zgodnie z zapowiedzią firmy Skanska, obecnego właściciela tego obiektu zbudowanego w latach 90. XX wieku. Plan zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru pozwala na wzniesienie wieżowca o wysokości do 200 metrów.
Budowę wieżowca Ilmet ukończono w 1997 roku, przeznaczając go na biura oraz przestrzenie usługowe. Budynek o wysokości nieco poniżej 83 metrów obejmuje 22 kondygnacje nadziemne i 3 podziemne. Od kilku lat budynek nie jest użytkowany przez najemców biurowych i obecnie pełni funkcję schronienia dla uchodźców z Ukrainy.
Już w 2021 roku Skanska ogłosiła plany rozbiórki budynku i potwierdziła nazwę nowego projektu, który zajmie jego miejsce – Warsaw One. Ilmet był przez wiele lat jednym z najbardziej charakterystycznych budynków w okolicy, z ikonicznym obracającym się logo firmy Mercedes, które zniknęło z dachu w 2021 roku wraz z pierwszymi informacjami o planowanej rozbiórce.
Zarówno w przeszłości, jak i obecnie, informacje na temat projektu są podawane ostrożnie. Skanska planuje zastąpić Ilmet nowoczesnym i bardziej funkcjonalnym obiektem, który zapewni większą powierzchnię użytkową.
Skanska nabyła nie tylko samą nieruchomość, lecz także prawa do projektu koncepcyjnego autorstwa duńskiej pracowni architektonicznej Schmidt Hammer Lassen z 2011 roku. Plan przewiduje budowę 188-metrowego wieżowca, przypominającego sąsiedni Q22. Spodziewana powierzchnia użytkowa wynosi 78 000 metrów kwadratowych, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z obecnym biurowcem Ilmet.
Miejscowy plan zagospodarowania umożliwia wzniesienie obiektu o wysokości przekraczającej 200 metrów. To sugeruje, że Warsaw One może stać się jednym z najwyższych wieżowców w Warszawie. Ostateczny kształt nowego budynku może różnić się od przedstawionych wizualizacji.