Budowa wieżowca The Bridge weszła w kolejny etap. Ukończona została płyta fundamentowa pod wieżą i częścią garażową budynku oraz rozpoczęto konstrukcję elementów trzonu wieżowca. Najnowszy projekt Ghelamco przy placu Europejskim docelowo mierzyć będzie 174 metry.
Obecnie realizowana jest konstrukcja części podziemnej The Bridge. Specjaliści z Ghelamco prace wykonują metodą podstropową. Technika ta jest jedną z bardziej skomplikowanych, ale też najbezpieczniejszych. Wykonywane i podkopywane są górne stropy, następnie niższe, aż do płyty fundamentowej wieżowca. Do jej wykonania posłużył niskoemisyjny beton Vertua®. Produkt dostarczony przez CEMEX pozwala na znaczącą redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z betonem referencyjnym. Ograniczając tym samym ślad węglowy powstającego budynku.
– Budujemy najbardziej zaawansowany technologicznie i ekologiczny wieżowiec w Polsce. Potwierdzeniem tego już teraz są otrzymane w czerwcu prestiżowe certyfikaty SmartScore i WiredScore, które zdobyliśmy jako pierwsi w Europie Środkowo-Wschodniej, uzyskując najwyższą możliwą punktację. Nasz projekt połączy przyszłość z przeszłością, oferując najemcom niepowtarzalny klimat i jednocześnie najnowocześniejsze rozwiązania, jakie mogą być dostępne w biurowcu – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
Liczący 40 pięter wieżowiec połączony zostanie z dawną siedzibą wydawnictwa Bellona. Dzięki temu powstanie symboliczny most łączący minioną architekturę ze współczesną.
Przewidywany termin zakończenia budowy The Bridge to I kwartał 2025
O The Bridge
Wieżowiec, który zaprojektowała uznana holenderska pracownię architektoniczną UNStudio, będzie posiadać najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. W budynku inwestor zastosuje autorski system operacyjny Ghelamco – Signal OS, który służy do inteligentnego zarządzania obiektem. Pozwala on m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem, aby było wolne od smogu. Elementem systemu jest aplikacja mobilna. Umożliwia ona m.in. poruszanie się po budynku bez karty dostępu czy rezerwację sal, biurek i miejsc parkingowych. W The Bridge architekci zastosowali też specjalne rozwiązania zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusów. W tym m.in. wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych. Ponadto w obiekcie inwestor wdroży nowatorską technologię pozwalająca na znaczące zminimalizowanie zużycia wody.
The Bridge zaoferuje przyszłym użytkownikom łącznie 47 tys. mkw. najwyższej klasy powierzchni biurowej. A na 40 piętrze wieżowca znajdzie się podniebny taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek inwestor wyposaży w około 280 miejsc parkingowych. W tym z ładowarkami do samochodów elektrycznych, a także specjalny parking dla elektrycznych jednośladów – rowerów i hulajnóg – z 31 punktami do ładowania. Rowerzyści dostaną do użytku prawie 150 miejsc na rowery oraz szatnie z natryskami.
W przyszłości od strony ulicy Grzybowskiej, w miejscu gdzie dotychczas znajdował się parking, powstanie park kieszonkowy. W ten sposób wejście do The Bridge prowadzić będzie przez zielony skwer. A sam plac Europejski zbliży się do ulicy Towarowej i Grzybowskiej. Skąd przez lobby wieżowca będzie można przedostać się na jego główną część.
Najnowszy projekt Ghelamco certyfikowany będzie w systemach WELL, WELL Health Safety Rating, BREEAM, DGNB, Green Building Standard oraz Obiekt bez barier.